Projectomschrijving: School des Levens met GOUDen Rand

In de School des Levens zijn jongeren de producent van hun eigen maatschappelijke diensttijd. Ze volgen een traject van 6 maanden, waarbij ze zichzelf ontwikkelen en iets voor de wijk doen.

Het project gaat in 2021 van start in de Schilderswijk en Moerwijk in Den Haag, Woensel Noord in Eindhoven en de bij de Mengfabriek in Den Bosch. Mooie samenwerking tussen Stagehuis Schilderswijk, dat de School des Levens ontwikkelde, Centrum 16.22, stichting Mooi, De Conceptenbouwers, Buro Cement en stichting BMP en STEK Den Haag.

Het programma kent een serie inspiratiesessies, coachmomenten en trainingen gebaseerd op de volgende thema’s:

1. Identiteit en zelfbeeld
2. Burgerschap en maatschappelijk bewustzijn
3. Participatie en leiderschap
4. Religie en maatschappij
5. Communicatie en social skills

Deze week kregen we te horen dat het project School des Levens met GOUDen Rand doorgaat! De aanvraag voor het Maatschappelijke Diensttijd project bij ZonMw is goedgekeurd.

Naast de toekenning van ZonMw wordt het project mogelijk gemaakt door Fonds1818, OranjefondsFonds 21KansfondsRabobankSamplonius & Samplonius, Education Warehouse en Gemeente Den Haag.

1. Identiteit en zelfbeeld
2. Burgerschap en maatschappelijk bewustzijn
3. Participatie en leiderschap
4. Religie en maatschappij
5. Communicatie en social skills

Na de inspiratiesessies gaan de deelnemers aan de slag met een eigen activiteit of een project voor de buurt. Zo heeft Redouan met Mahmut een zaalvoetbalcompetitie voor 90 kinderen opgezet, organiseert Amir nu al voor het 2e jaar een 112-veiligheidsdag (Haagse Helpers), zijn Soraya, Nihal en Imane een eigen meidenclub gestart (GIRLZ) en volgt in november 2020 de première van de theatervoorstelling M.A.N. (project van Enoch, Ismaïl, Mahmut, Amir, Achraf en Ayoub).

Looptijd vanaf:
december 2020