Prinses Máxima neemt boek “Trots zijn op wie je bent” van kinderleesclub in ontvangst

“Trots zijn op wie je bent…”
een verhaal voor en door kinderen van de Leesclub van Meetingz!

Meetingz! is een project dat met behulp van vrijwilligers laagdrempelige activiteiten in de Boerhaavewijk in Haarlem organiseert. In de Boerhaavewijk wonen veel mensen die een andere moedertaal hebben dan Nederlands. Daarom staat de Nederlandse taal centraal bij de activiteiten van Meetingz! Er is een Leesclub voor kinderen opgezet en er worden taallessen gegeven aan volwassenen, ook worden er activiteiten georganiseerd om de buurtbewoners meer met elkaar in contact te brengen.

In de Leesclub van Meetingz! lezen basisschoolleerlingen met veel plezier, ook al hebben ze op school een achterstand. De kinderen gaan wekelijks naar de Leesclub en na drie maanden ontvangen zij een certificaat. Vaak willen de kinderen daarna nog steeds betrokken blijven bij Meetingz!.
Zo ontstond het idee om als vervolg op de Leesclub verhalen te maken. Het boekje “Trots zijn op wie je bent “, is een eerste product van de Verhalenmakerij. Het is een boek geworden over pesten, er anders uitzien en trots zijn op wie je bent. De kinderen hebben samen het verhaal gemaakt, dat is opgeschreven door vrijwilligers van Meetingz!. We zijn er heel trots op dat Abdelkader Benali voor ons het voorwoord schreef.
De kinderen maakten het verhaal in februari in het kader van de dag tegen het Racisme op 21 maart.

Een aantal kinderen van de Leesclub van Meetingz! heeft op 11 oktober hun boekje “Trots zijn op wie je bent” aangeboden aan Prinses Maxima, op Villa Eikenhorst, bij de prinses thuis.

Voor meer informatie over Meetingz! ga naar: www.meetingzunlimited.nl of naar de Facebookpagina van Meetingz Ekamastraat