Museum of Broken Relationships in de Oude Kerk

Geschonken voorwerpen worden opgenomen in de collectie van het Museum of Broken Relationships en zoveel mogelijk tentoongesteld in de Oude Kerk. Donaties zijn mogelijk van 30 augustus tot en met 30 september 2013 door het invullen van het online formulier op www.brokenships.com. Daarna kunnen voorwerpen worden opgestuurd naar de Oude Kerk, Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam of worden ingeleverd tijdens openingsuren van de kerk. Op 14 sep (10-18 uur) en 15 sep (13-17 uur) tijdens Open Monumentenweekend vindt de intake van objecten plaats in de pas gerestaureerde kerkmeesterskamer van de Oude Kerk.

De Call for Donations  is van 30 Augustus tot en met 30 September online op www.brokenships.com. Via deze oproep worden lokale objecten verzameld die straks te zien zijn in de Oude Kerk. In samenwerking met het Amsterdam Museum worden de objecten verzameld. Conservator Annemarie de Wildt is verantwoordelijk voor de Amsterdamse verzameling. Samen met Olinka Vištica, bedenker van Museum of Broken Relationships, selecteert zij straks 100 objecten die een plek krijgen in de Oude Kerk. Olinka Vištica : “Museum of Broken Relationships toont aan dat liefde ook mooie en hartverscheurende herinneringen oplevert. Een gebroken relatie als beginpunt voor persoonsgebonden erfgoed. Meer dan honderd objecten en verhalen over voorbije relaties stukgelopen liefdes tonen aan dat zij niet worden vergeten.”

Met dank aan: Amsterdam 2013, Stichting DOEN!, VSB Fonds, Amsterdam Museum, Amsterdams Fonds voor de Kunst, Prins Bernhard Cultuur Fonds.

Bezoekersinformatie

• Locatie: De Oude Kerk, Oudekerksplein, Amsterdam www.oudekerk.nl
  • Openingstijden (nieuw!): ma t/m za 10.00 uur tot 18.00 uur, zondag van 13.00 uur tot 17.30 uur.
  • Toegang tot kerk, tentoonstelling: www.oudekerk.nl waar online kaartjes te koop zijn.
  • Toegang en rondleidingen tijdens de intake op 14 en 15 september zijn gratis
  • Entree: 7,50 euro