Open Podium

Met enige regelmaat krijgen wij aankondigingen, gedichten, verhaaltjes, tekeningen, foto’s, muziek en andere producten toegestuurd.
BMP wil voor dit soort producten graag ruimte creëren. Vandaar de rubriek Open Podium.
Wil je iets inzenden voor het Open Podium dan kun je dit doen door een e-mail, CD-rom, DVD of brief naar BMP te zenden, onder vermelding van Open Podium.
Voordat inzendingen geplaatst worden, wordt bekeken of:

• ze passen binnen de doelstellingen van BMP
  • ze een zekere kwaliteitstoets kunnen doorstaan (bijvoorbeeld originaliteit)
  • het technisch mogelijk is ze te plaatsen.

Als je inzending niet geplaatst kan worden krijg je hiervan altijd bericht. (Over deze beslissing wordt verder niet gecorrespondeerd)

“Trots zijn op wie je bent…”
een verhaal voor en door kinderen van de Leesclub van Meetingz!

Een aantal kinderen van de Leesclub van Meetingz! heeft op 11 oktober hun boekje “Trots zijn op wie je bent”, aangeboden aan Prinses Maxima, op Villa Eikenhorst, bij de prinses thuis.

Het boekje "Trots zijn op wie je bent" is het eerste product van de Verhalenmakerij van Meetingz. Het is een boek geworden over pesten, er anders uitzien en trots zijn op wie je bent. De kinderen hebben samen het verhaal gemaakt.

Meetingz! is een project dat met behulp van vrijwilligers laagdrempelige activiteiten in de Boerhaavewijk in Haarlem organiseert.
Voor meer informatie over Meetingz! ga naar: www.meetingzunlimited.nl of naar de Facebookpagina van Meetingz Ekamastraat

Het boekje is voor 5 euro (excl. verzendkosten) te bestellen via onze website.

Bekroond project uit Zagreb komt naar Nederland!

PERSBERICHT - Het Museum of Broken Relationships is een verzameling vol spullen van mensen over de hele wereld die iets vertellen over een voorbije relatie. De objecten, waaronder een trouwjurk, een norse tuinkabouter en zelfs een beenprothese worden getoond naast de verhalen en herinneringen aan de liefde die zij symboliseren. Museum of Broken Relationships is vanaf 16 november 2013 tot en met 2 maart 2014 te zien in de Oude Kerk.

Iedereen kan meedoen en een object doneren aan de tentoonstelling.

Een warm Turks bad
Marie Louise van der Ploeg uit Nijmegen schreef een column over een samenkomen van Turkse en Nederlandse vrouwen.

Mantelzorg doen we samen
Voorlichtingsfilm allochtone mantelzorgers

Weinig allochtonen kennen de term mantelzorg. Want hoe zwaar het ook kan zijn, zorgen voor hulpbehoevende familieleden is in veel culturen simpelweg niet meer dan normaal.

De film kan worden ingezet als onderdeel van voorlichtingen, inburgeringscursussen en onderwijsprogramma's.

Steunpunt Informele zorg in Zwolle ontwikkelde deze film waarin drie families van verschillende nationaliteiten geïnterviewd worden.

Voor meer informatie: www.informelezorgzwolle.nl