Blog Wijkacademie Opvoeden Amsterdam Oost

Auteur:
Tessa Dikker

Voor de stichting BMP zet Tessa Dikker in samenwerking met Diversiteitsland en Dream Support de Wijkacademie Opvoeden Amsterdam Oost op. Kern van het plan is dat er in een buurt een kerngroep van ouders ontstaat die zich gedurende minimaal 2 jaar tot doel stelt om een platform te zijn voor inhoudelijke uitwisseling tussen opvoeders, een pedagogische visie voor de wijk ontwikkelt en passende vormen zal bedenken om belangrijke thema’s rondom opvoeden breder in de wijk bespreekbaar te maken met zoveel mogelijk andere ouders/ bewoners en instellingen. En zo dus een pedagogische gemeenschap te vormen waarin opvoeden in al zijn facetten een vanzelfsprekend gespreksonderwerp is.

Tessa doet verslag van de bijeenkomsten van de kerngroep van de wijkacademie zodat iedereen die dat leuk en interessant vindt op de hoogte gehouden kan worden van de ontwikkelingen binnen de wijkacademie en de bijzondere ontmoetingen en verhalen niet verloren zullen gaan.

Het blog is via het blok aan de zijkant te lezen ►